Nederland is en blijft een ondernemersland. Ook in de wereld van de fashion is dit goed waarneembaar; steeds meer Nederlanders beginnen succesvolle merken op het gebied van mode en/of lifestyle. Zo ook de twee merken die in dit artikel uitgelicht worden. Deze merken richten zich op de herenmode en zijn beide opgericht door jonge, Nederlandse mannen. In dit artikel ontdekken we het verhaal achter deze merken.
Veldhovens mannelijke leeuw op weg naar succes
Malelions is een merk wat zich richt op de jonge man met een leeftijd tussen de 18 en 35 jaar oud, die graag stoer ogende kleding draagt. Het merk is nog jong, het werd namelijk pas in 2019 opgericht door de destijds 25-jarige founder Thijs Offermijer (met het sterrenbeeld leeuw). Het merk biedt tal van items voor heren aan, zoals hoodies, petten, t-shirts en petten. Het item waar het merk een groot deel van haar succes aan te danken heeft, is de zwembroek. Eén van de zwembroeken van het merk werd gedragen door een deelnemer aan het programma Temptation Island en werd daarna razend populair. Sindsdien is het merk uitgegroeid tot een grote speler op de internationale modemarkt: het bedrijf levert kleding aan meer dan 95 zaken in zowel Nederland als Duitsland. Ook is het merk actief op de Belgische markt. De strategie? Het inzetten van influencers die aansluiten bij de doelgroep, zoals MC Snelle en PSV-voetballers, die foto’s online plaatsen waarop zij de kleding dragen en de kleding zelfs dragen naar optredens. De jonge ondernemer Offermijer wil met zijn merk Malelions de wereld veroveren en heeft dan ook plannen om de zaken uit te breiden naar meerdere Europese landen. We hebben het laatste van dit toffe merk voorlopig nog niet gezien!
Alles wat er niet is kun je zelf maken
‘’Is het er niet? Dan maak ik het toch zelf?’’ was het motto van de oprichter van het merk Quotrell. De oprichter van het merk was op zoek naar comfortabele herenkleding en wilde hierbij niet inleveren op de mooie look. Hij vond dat kleding voor mannen óf comfortabel was, óf er goed uitzag, en dat er in Nederland te weinig aanbod was van kleding die aan beide eisen voldeed. Na zijn carrière bij het leger, richtte hij daarom zijn eigen kledinglijn op onder de naam Quotrell. De kleding is geïnspireerd op zijn tijd bij het leger, maar ook uit de bijzondere band die Amsterdam en New York met elkaar hebben. Dit kenmerkt zich in de unieke mix van de typische New Yorkse stijl met een Amsterdams randje. Het merk richt zich tegenwoordig op zowel mannen als vrouwen die zelfverzekerd zijn en graag trendy, casual kleding dragen.